XXXI Konferencja Młodzieży
11 marca w Medycznej Szkole Policealnej w Płocku odbyła się XXXI Konferencja Młodzieży.
Organizowanie konferencji dla uczniów szkół średnich jest tradycją Płockiego Medyka. Obok przekazania wiedzy przez nauczycieli i słuchaczy naszej szkoły, promujemy ofertę edukacyjną. Z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, z uwagi na okres pandemii, oprowadziliśmy naszych Gości po szkole. W poszczególnych pracowniach czekały na Uczniów różne atrakcje. Mamy nadzieję, że młodzież, która odnajdzie w sobie pasję pomagania drugiemu człowiekowi, podejmie decyzję o kształceniu właśnie w Medyku.W tym semestrze gościliśmy Uczniów i Nauczycieli z Zespołu Szkół Ekonomiczno-Kupieckich w Płocku.Wszystkim, zarówno Gościom jak i Organizatorom serdecznie dziękujemy
„Zacznij od robienia tego, co konieczne, potem zrób to,co możliwe, nagle odkryjesz, że dokonałeś niemożliwego”
Franciszek z Asyżu
XXXI Konferencja Młodzieży w Medycznej Szkole Policealnej w Płocku
„Teorie osobowości a dążenie do adaptacji w okresie pandemii”(w drugiej części spotkania odbędą się prezentacje umiejętności praktycznych słuchaczy Medycznej Szkoły Policealnej w Płocku)
Część I
1. Zadania podstawą rozwoju osobowości w ujęciu K. Obuchowskiego. Zadania w okresie pandemii.
mgr Beata Wiśniewska, Dyrektor Medycznej Szkoły Policealnej w Płocku
2. Proces adaptacji, jako podstawa rozwoju osobowości.
Edyta Ziółkowska, Magdalena Albiniak- Klimkiewicz, słuchaczki kierunku- terapeuta zajęciowy
3. Ewolucyjne podejście do osobowości.
Renata Lenartowicz, Renata Barańska, słuchaczki kierunku- terapeuta zajęciowy
4. Dążenie do twórczej adaptacji według teorii Adlera.Wioletta Zawadzka, słuchaczka kierunku- opiekun medyczny
5. „Nowoczesny człowiek, łącznie z warstwami wykształconymi, nie myśli wiele o religijnych, filozoficznych, a nawet politycznych problemach. On przyjmuje taki czy inny frazes oferowany mu przez polityczne lub religijne książki albo mówców.” W taki sposób o człowieku pisał E. Fromm w książce pod tytułem: „O sztuce istnienia”. Jakie znaczenie może mieć taka postawa w okresie pandemii?
Joanna Archutowska, słuchaczka kierunku- opiekun medyczny
6. Teoria V. Frankla a adaptacja do warunków.
Beata Biernat, słuchaczka kierunku- opiekun medyczny
7. „Ja” społeczne w obliczu pandemii. Czy narracje mogą nam pomóc?
mgr Anna Niesłuchowska, nauczycielka, psychoterapeutka